Klik klik cepat...

Kek MC

Posted by tasya

Semalam.. 21hb Oktober, aku cirit birit... pukul 9.20 abang amik aku kat opis dan pergi klinik dan minta MC.. mintak ler.. tak selesa nak kerja kalo cirit birit.. hehehehe.. balik.. aku sambung membuang.. pastu badan dah letih. Aku tido.. tido tersebut diganggu panggilan2 kak ana..
pukul 2 aku bangun... rasa segar sikit badan.. tetiba angin rajin aku datang.. abang nak kek tak?
abang angguk.. dia pun tak berapa sihat tu... selsema.. hidung berkilat2 disapu vicks. Nak cium pun tak leh...

So.. aku start projek Kek MC aku...inilah percubaan pertama...yg menjadi... tapi nak deko2 tu fail lagi...


Isi Kek Span Pandan

resepi Kek Span

250gm Sponge mix
4 biji telur
50gm air
50gm minyak masak/jagung

Pukul telur,sponge mix ngan air sekaligus.. pukul 15 minitmasuk mentega cair/minyak masak... gaul shj...masak... 180 utk 30~35 minit.

Luar ... Buttercream.Tapi disebabkan tasya tak beli sugar syrup... so guna gula icing biasa.. sedap gak..cuma icing tekstur kasar... so.. nak best.. guna sugar syrup
Ini resepinya...

Buttercream
50gm butter
50gm krimwell
40gm icing sugar/syrup sugar
Putar hingga putih.... pastu letak pewarna...

This entry was posted on Wednesday, October 22, 2008 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 orang komen