Klik klik cepat...

Klang

Posted by tasya

borak2 ngan wana kat forum http://www.belionline.niceboard.biz/, tiba2 perkara dolu2 muncul dibenakku.. ni aku paste ke sini dan tambah sedikit lagi



klang ni byk kenangan pada aku..



1. masa kecik2.. aku ngan mak naik bas gi klang..abah dah sedia tunggu kitorang depan tabung haji, abah nak motor, dulu bas boleh lalu situ... skrg tak boleh...



2. kecik2 kalo merajuk, abah bawak pergi kedai buku berhampiran cendol klang, masa tu cendol klang naik basikal.. skrg dah bukak kedai.. kurang sedap kata orang.. tingkatan 1 baru tahu classmate aku anak tauke cendol klang tu, Kalaiselvi nama dia.. yg untung bila Hari Kantin, kitorang jual Cendol Klang. Lumayan sehh...



3. klinik 24 jam depan jukebox, dari kecik aku suntik berbayar...mak kata.. ko ni mahal... hahahhaha.. asal demam je.. klinik 24jam ade... kdg2 aku buat demam sebab saja nak gi klang.



4. greatwall klang, asal beli barang sekolah gi greatwall.. dulu mana ade centerpoint, mydin..greatwall start mundur sejak ade orchard square(plaza MPK gak).. now dah jadi mydin..dah tak suka pergi sebab jadi dataran indon. Atas emporium makan pun ade pasaraya tapi aku dah lupa namanya.. skrg jadi pusat snooker. Bak kata wana, dulu2 dpt gi greatwall ni gembiranya macam gi KLCC... sekarang Greatwall dah takde.. dah diruntuhkan.. yg ade dataran je...



5. lorong kuih stesen bas... sejak sekolah kat klang, dah pandai lepak2..beli kuih sebelum naik bas... hensem abg yg jual getuk ubi tu... Stesen Bas Klang ni ler aku tgk ragam manusia sambil tunggu bas. Skrg stesen bas dah takde.. dah pindah ke Klang Sentral di Jln Meru.



6. Emporium Makan (dulu atas ade pasaraya).. selalu makan ngan mak & abah kat sini...balik tuisyen abah ajak makan kat sini... skrg yg terkenal lontong klang...ade mee jawa klang, ABC Klang, Mee Sharif dan Rojak Klang..



7. Jalan Taiping, Klang... sini terkenal dengan kedai kain. Kalo nak raya.. jalan ni paling sibuk. Kat jalan ni ade KFC, dulu2 ade McDonald...ex-boyfriend pernah keje sambilan kat sini.. asyik bagi black pepper byk2 kat aku...



8. Tuisyen kat pusat tuisyen johan & delta. Form 3 start sampai form six... lagi satu Era Tinta.. sapa2 nak belajor math moden kat sini paling aku rekomenkan.. dari aku zero sampai aku dpt A..!!



9. Cathay Klang.. pernah 2-3 kali tgk wayang kat sini.. temankan sepupu dating... hehehehee.. skrg dah jadi kedai perabot.. huhuhuhu.... pernah aku terduduk atas riba orang dek terlampau gelap sangat... hadooo....



10. Pasar Besar Klang... dulu tapak nya berada di tapak Maybank skrg.. berhampiran Shaw Centrepoint. Kalo masuk situ kena singsing seluar.. Becak! tapi budak yang mak aku jaga dulu (yayang) cukup suka ikut abah masuk situ.. aku.. idak ler.. bau dia semacam... skrg pasar besar klang dah pindah ke jalan meru..

Sekarang.. bila bertambah usiaku.. semakin aku mengenali bandar klang ini... segala jalan2 shortcut aku dah tahu... hehehhee.. utk mengelakkan kesesakan...

This entry was posted on Saturday, March 07, 2009 and is filed under , , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 orang komen