Klik klik cepat...

Selangor Menang!

Posted by tasya

Dah lama gian nak gi tgk game kat stadium. Aku start tgk bola dari umur 14 tahun lagi. Lepas tu merebak ke tingkatan 3, tingkatan 4 dan tingkatan 5... Mak aku pun kaki bola gak tapi depan tv ler... terjerit2 dia kalo bola hampir masuk...
Yang paling tak leh aku lupa hatrick Selangor menang Piala Malaysia 3 kali berturut2... Mana leh lupa.. 3-3 final game aku tgk live kat stadium. Yang apling kelakar masa selangor hanyut tahun 2000 berapa ntah.. Penyokong Selangor leh sokong MPPJ... hahaha.. kan lawak tu.. dek dahagakan perlawanan .. sokong kelab pun jadi lah...
Dan terbaru... aku saksikan perlawanan antara Selangor dan Kelantan pada 28 Februari 2009 lepas. Ni antara point2 aku sepanjang perlawanan.
  1. Masuk2 je tgk penyokong Kelantan ade suku je. FAM tak pandai susun penyokong.
  2. Masuk2 dah 1 gol kitorang terlepas, maklum.. gi lepas maghrib, harung jem blueberi lagi
  3. Mula2 aku puji pengadil, tapi lepas tu baru perasan kekurangan pengadil itu, dia rabun dan bodoh. Pemain dah terguling2 sakit dia tak perasan, padahal penjaga garisan dah angkat bendera!! Budussss...
  4. Laungan PENGADIL BODOH,PENGADIL BODOH.
  5. Pemain Selangor mula2 dpt kad merah atas sebab kekasaran yang tidak disengajakan.
  6. Tapi yang best penjaga gawang kelantan pun kena kad merah jugak... padan muka.. yang pergi baling bola kat pemain lawan apehal? hahahaha... tidakkah kau rasa apa yang aku rasa.. (dialog saadiah)
  7. Gol kedua hasil sepakan percuma sungguh cantik.. terus je masuk.. 2-0!
  8. Penjaga gol gantian Kelantan masuk sambil berlari2 anak.. sungguh comel.. alalalalaaa
  9. Penyokong Kelantan menyerang penyokong Selangor dari belakang pentas. Wartawan pun kena tempias.
  10. Di sudut stadium, penyokong bertempur berpelurukan botol air dan tempat duduk yang dicabut. Polis kejar!!
  11. Masa tambahan yang menggembirakan Selangor.. Gol ke-3 untuk Selangor!!
  12. Selangor 3 Kelantan O.
  13. Tahniah Selangor.











































This entry was posted on Monday, March 02, 2009 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 orang komen