Klik klik cepat...

Kad Jemputan

Posted by tasya

Lunch semalam ajak fizah makan soto..

Dalam perjalanan, sahabat ku Odi sms...

"Kat ner?"

"Depan kedai ijam"

"Minum ke?"

"Makan sekali"


Aku tau tujuan dia bertanya.. dia nak bagi kad jemputan kawin dia kat kawan2 melalui aku..

Kebetulan ijam pun ada dengan bininya.. sedang makan, Wan isteri ijam dtg ke mejaku..

borak2.. wow.. rasa sekejap je.. bulan depan dia nak bersalin dah...


Tak lama, Odi pun sampai..

aku keberatan nak edarkan kad.. sebab minggu ni aku sibuk overtime sampai malam..

Odi kata.. separuh pun jadi la...

huhuhuhu... berat sungguh amanah yg diberikan...


Malam pulak... aku baru teringat ..

kad jemputan sepupu ku kawin masih belum ke tangan penerimanya..

tengok!.. yg dah seminggu pun aku lum bagi camne nak bg kad odi..

laki aku letak helmet je aku terus ajak gi umah mak dia..

ala... malaslah.. penat ni...

dia kata malasss!!

bukan rumah mak aku.. mak dia pun malas..

"nanti abang amik mak, abang pergi dengan mak hari Ahad la" katanya..

"boleh.......... abang nak gi rumah sapa hari Ahad tu?"

"rumah mak Ila la (sepupuku)"

"Yelah... abang makan berdua je lah kat kedai.. Mak Ila buat hari Sabtu je!"

kih kih kih...

This entry was posted on Thursday, June 02, 2011 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 orang komen