Klik klik cepat...

Sahur

Posted by tasya

Sahur kali ni agak mudah bagi aku nak sediakan makanan. Berbuka puasa pun macam tu jugak. Tak perlu beli kuih sangat di pasar ramadhan. Tapi bulan ni paling banyak pakai bawang. Aku suka guna bawang besar. Lebih manis. Rutin bulan puasa bila balik kerja, lepas solat terus ke dapur.. bikin kuih sendiri.. ewah... masa sediakan bahan2 tu sambil aku masak nasi. Keluarkan bahan2 beku.. buat kuih.. dah siap.. aku rehat.

Berbuka puasa. Makan kuih dulu kemudian solat. Lepas solat, aku ke dapur masak lauk pulak. Dah siap.. makan.. Suami aku suka makanan panas2.. aku pulak jenis sekali masak, tak suka panas2 kan lauk. Itu je lah ubatnya. Masak masa berbuka sekali, masa sahur masak lagi. Bangun pukul 5.00 sempat lagi masak nasi dan lauk.. yang aku nak citer benda2 ni lah yang banyak bantu aku... keh keh keh..

bawang putih kisar,asam jawa,bawang merah kisar dan cili giling.
Kalau goreng2 je aku tambah bawang besar hiris.

This entry was posted on Tuesday, September 08, 2009 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 orang komen