Klik klik cepat...

OKU dan rokok..

Posted by tasya

Semalam, 28hb Mei 2011..

Agak lambat aku dtg pagi tu.. suamiku hantar naik motor.
Sampai di ofis, ramai orang... selalu sunyi..
baru teringat pagi tu ade product talk untuk OKU..

letak beg kat meja, aku nampak florence(manager aku) tgh bz kat depan..
yg lain buat bodo je.. aku pergi kaunter operation,
senyum kat florence..
"tasya, boleh ke u tolong saya.. minta mereka sign DPR then u bagi member card,"
"boleh...." of course... aku kena tolong dia.. sebab akhir2 ni cam dia dingin sikit ngan aku..
tak tahu nape... tension kot pasal ramai benti..

tapi sejak balik dari Penang.. dia dah ok sikit..
lepas OKU masuk conference room, aku gi meja aku balik..
dalam kul 11... budak baru yg masuk minggu lepas..
menuju ke pintu keluar sambil membawa hp...
dia dah start dahhhh....

dail nombor sape ntah.. pastu bergayut sambil sandar2 kat dinding
oak oooooo... Ms Soo!! Ms Sooo .. Ms Soo laluuuuu!!
Ms Soo tgk budak baru tu bergayut...
Ms Soo berbisik dengan Salwa (receptionist)
Salwa bg tau aku.. Ms Soo suh tgk kan.. berapa lama budak baru tu bergayut..

Tak lama budak baru tu masuk duduk balik ke tempat dia..
aku dengar bunyi telefon di bilik florence..
florence jawab sambil ekor matanya memandang budak baru tu..
"ok" .. itu je aku dengar sebelum dia letak tepon.. aku yakin yang call tu Ms Soo..

budak baru tu nama dia Jeslin, belum 1 minggu keje dah buat hal..
lepas bergayut.. masuk toilet..
auntie cleaner tu kata, kalo dia kuar yg bilik no 4 tu.. ade bau rokokk!!

mana leh hisap rokok dalam bangunan...
huhuhu... admin dah tahu...

This entry was posted on Sunday, May 29, 2011 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 orang komen