Klik klik cepat...

Betik

Posted by tasya

Sejak makan nasi ambeng masa tahlil di Meru.. aku ngidam betik tumis...


Semalam.. aku halfday, aku lepak kat rumah mak sampai abang jemput aku dalam pukul 5.30.. Aku ajak abang pergi Econsave, abang suka aje... dia suka sangat kalau aku masak. Aku cakap nak tumis betik, sampai econsave.. ade pun!





gambar dari agsfood.net.

kalau boleh nak buat kerabu cari yg dah kuning sikit... sampai rumah, aku letak beg, aku keluar balik nak siram pokok di luar, mak sampai dengan abah, aku tgk mak nak bagi sesuatu..

haaaa.. betikkk? biar betik... hahaha... mak bagi sampai 3 biji kata abah petik kat umah mak utih.. huhuhu... mak suka jugak kalo aku masak, sanggup dia carikan. Mak pun nak balik tapi nampak Kak ita sepupuku yg temankan anaknya bermain di taman permainan sebelah rumah.

Mak turun borak di bangku taman... borak sampai abah hon soh balik.. keh keh keh..

Lepas mak balik , aku join org taman main bola jaring, kali ni tak lama sebab semua dah kepenatan. Mak Ila pulak dtg jumpa kak ita kat taman.. citer pasal blouse.. hehhee... tak lama mak ila dan kak ita balik.

Pukul 8 aku start masak, 8.30 siap..

Menu

Nasi putih

Tumis Betik Muda

Rendang Ayam (balance semalam)

Telur dadar

Air Sirap limau suam

sambil tgk drama Dalil Cinta lakonan Sharifah Amani dan Fahrin Ahmad. Layan je lah... pukul 11.30 masuk tidur sebab esok abang nak keje overtime..

Sekian...

This entry was posted on Sunday, March 07, 2010 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 orang komen