Klik klik cepat...

Kenduri

Posted by tasya

Kenduri tahlil untuk embah, keluargaku buat pada hari Khamis,11 Disember lepas... pukul 10.00 aku tiba... potong tu.. potong ni... kemas tu kemas ni... aku buatkan cupcake kecik2 tanpa hiasan icing.

Bestnya saudara maraku memuji2 kesedapannya... hehehehehe... yang budak2 cinonet2 tu kuar masuk ambik... suka betul ade coklat cip. Aku buat perasa oren, pandan, vanilla ditabur coklat cip.. Aku tak amik gambar pun, sebab telefon aku buat hal.. bateri jadi buncit! terlebih makan elektrik gamaknya...

Pukul 6.30 aku balik mandi setelah siap hidang kuih. Rupanya murah rezeki ari tu.. kuih dari anak cucu kawan.. banyak banget sih! pinggan tak nampak rupa.. kuih pakai pinggan makan...
karipap, apam, talam, cupcakes, apam gula hangus, buah tembikai, buah limau, kek srikaya, onde2. Itu untuk kuih muih je... belum masuk sup lembu, sup kambing, mee kari, dan laksa yang dimasak.

Selepas maghrib cuaca mendung... kak Anis, isteri abang Lan berlakon seolah2 bomoh hujan.. hahahhaa...alhamdulillah .. tak hujan... tapi bila diberitahu bilangan yang hadir hanya 30 orang.. sedangkan makanan disediakan untuk 70 orang. Bila ditanya pada orang depan.. ooo.. ade yang baru datang... adelah 75 orang... tak termasuk budak2... kami bimbang kalo makanan tak habih..
alhamdulillah.. semuanya habis.

Majlis berakhir pada pukul 11 malam.

This entry was posted on Monday, December 15, 2008 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 orang komen