Klik klik cepat...

Tudung

Posted by tasya

bulan ini, sahabat2 DRA ku memperkatakan tentang tudung ariani, hajaba,serta munawarah. Melihat kak aen cantik memakainya, sahabat DRAku kak ida menunjukkan satu laman blog berkongsi ilmu membuat tudung sendiri. Kali ni bentuk muka orang malaysia. Hehehehee..
Melihat caranya yang agak senang, aku memberanikan diri mencuba dengan tudung yang dah ade. Tudung 4 segi ku potong jadi setengahbuat badan. Manakala awningnya, aku potong sedikit kain berbunga2 yg ade, ku letak kain gam keras yang selalu buat kolar baju tu. Inilah hasilnya cubaan pertamaku.

Setelah tahu kain jenis apa yang biasa mereka guna, aku menjejakkan kaki ke kamdar mencari kain jersey. Aisey, warna yang aku nak tak ade. Aku ke jalan taiping klang.. haaaa.. ade pun.
Ini tudung ke-2, memandangkan masih belum pandai.. aku belasah lagi.. nampak tak timbul sikit kat atas tu... hehehee.. jadi bulat muka aku..
Ini pula yang paling aku suka.. sebab berbunga2 macam hati aku gak. Merah, jarang betul aku pakai warna merah terang macam ni.. Aku test lagi pagi yang sama, guna kain hitam semua.. kali ni awning separuh keras. Lepas ni kedai tudung tutup ler.. hahahahaa...
Sekian.

This entry was posted on Tuesday, December 23, 2008 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 orang komen