Klik klik cepat...

2 Kisah

Posted by tasya

Kisah ini terjadi pada 13 Februari 2010

Kisah pertama

Peniaga online yang menjalankan penipuan beribu2 ringgit di Wanitamelayu.com akhirnya ditangkap polis. Orangnya OKU (kerdil). Sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga.
Peniaga2 online sampai tak makan, minum, lipat kain sampai depan lappy pasal nak follow up kes.

Kisah kedua

Pukul 5.30 aku dpt panggilan dari seseorang, tak lama aku dengar suara suamiku.
"Yang, abang accident," ... "Haaa... abang tak pape ke?" aku terus bertanya.

Suamiku accident di Jalan Kapar, depan Bata.. dekat benor dengan tempat kerjaku.
Aku terus off pc, pakai tudung, kunci rumah terus memandu ke tempat suamiku accident.

Dalam hati, ya Allah.. janganlah yang teruk2 berlaku, janganlah aku marah2 orang yang langgar tu..

Sampai2 aku keluar dari kereta tgk suamiku sedang menahan sakit di kepalanya. Ku cari orang yang melanggarnya... sah! Memang aku tak leh marah2 langsung... yang langgar tu sepupu ibuku... tapi kira sedara jauh ler... aaaaarghhhh.. geramnya hati. Hormat punya pasal.. aku diam je.. aku layan tak layan.. tambahan dia tak mo ngaku salah... Aku cepat2 nak bawak suamiku ke klinik.. memandangkan suamiku rasa cam tak brp stabil.. aku suruh pergi hospital.. x ray sekali kalo perlu.

Motor tu ku tinggalkan di kedai Bata hasil bantuan abah. Ooops.. abah dtg dengan mak terus sepupu mak balik tak mo jumpa. Takut ler tuuu...

Mana yang sakit abang cakap je dengan dokte.. siku dia luka terseret kat jalan tar agaknya...
kepala dia terhantuk di jalan.. helmet dia longgar, tercampak ke becak.. ishhh.. tiap2 pagi aku pesan ikat tali helmet tu..

Sampai hospital, dari kaunter 1, kaunter 2, kaunter 3, bilik 1, bilik 6, bilik 1 lagi, bilik dressing pulak.. aku tahan je badan ni.. demi suamiku tercinta...

Lepas tu aku balik rumah mak pulak... bincang dengan mak abah, bang din dengan kak ana pun ade sambil aku tuam kepala suamiku yang benjol tu.. so kitorang amik keputusan buat report polis... Mandi kat rumah mak dan makan2. Kak Ana buat bihun hailam.

Balik rumah, salin baju terus pergi Balai Polis Trafik Klang... Mood Chinese New Year menguasai pak polisi di situ.. yang ambik report sibuk marahkan junior2 dia... "diorang tak hormat kat aku ni dah 20 tahun kerja pun tak bising2, kita nak amik report orang pun tak dengar" pulak! dia sibuk membebelkan junior dia yang tak pernah nampak bunga api. Batakkkkkk!!

Dah jumpa sarjan di tingkat atas.. kitorang pun balik...

This entry was posted on Sunday, February 14, 2010 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 orang komen