Klik klik cepat...

Uji Nikah

Posted by tasya

Pagi2 aku hantarkan bakul berisi tart tu pada Uji. Rumah teres nak2 sebelah menyebelah ni memang senang. Uji suruh temankan dia nikah.. adeh... anak dara lain takde ke? Lia keje, kata Uji. Lia satu lagi jiran kami, dah ade anak satu. Itu bukan anak dara... hehehe.


Pukul 9 abang amik aku kat rumah mak. Balik aku mandi terus siap2.. rumah aku tak kemas pun... lantok ler. Aku pergi rumah mak balik. Pukul 10 lebih aku pergi tgk Uji, dah siap pun. Sempat ku jeling bakul aku, wakakakka..Pukul 11 bergerak ke masjid. Aku lintas je lah dengan anak buah Uji. Uji naik keta takkan ler nak jalan kaki gak... kang jem jalan tgk pengantin.


Uji dah siap... berdebor2 gitu...

Dalam bilik pengantin, lampu tak best... suram je..


Bakul berisi tart yg telah dihias


Hantaran belah Uji
Sampai masjid, kami amik tempat di sudut masjid. Duit hantaran RM10 ribu cash!! Lepas nikah, aku tak tengok acara batal air sembahyang.. Aku terus gi ngap.. dah lapor... hehehehe... pastu balik rumah mak.. aku sambung buat tart. Sebab nak bagi sample pada Kak Ita. Kebetulan Zohor, Wak Asmah datang tumpang solat.. Dia tgk aku buat tart buah...

1 dari 3 pek yg aku buat petang tu... ada label wei... Tasya @rt.


Petang aku balik rumah, ajak abang makan kat batu belah. Lepas maghrib, amik mak, abah dan Ara kat rumah terus gi Tanjung Karang... adik Bang Din kawin.. Ijah..

Kak Ana dengan Mak

Abah dah ngantuk

Abang muka keletihan keje

Aku steady lagi

Balik dari Tanjung Karang, aku bawak keta, abang dah letih.. aku pecut... kejap je dah sampai Jeram.. hantar Ara, anak Kak Ana nak pergi kursus kat perak sampai khamis. Kumpul kat sekolah, naik bas 3 pagi... Hantar mak dengan abah, balik rumah terus tido...












This entry was posted on Monday, August 18, 2008 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 orang komen