Klik klik cepat...

Rehat

Posted by tasya

Jumaat, 11 Julai 2008

Hari Jumaat, pukul 3.30 aku cabut dari opis. Nak pergi EPF, hantar statement. Tapi EPF kata kena tunggu lagi dua bulan... adeh... pastu abang ajak pergi AEON Jusco kat Bukit Tinggi Klang..

Sampai dalam pukul 5 lebih. Abang ajak tengok wayang, hari tu dia boring tgk sorang2.. kali ni dia nak ajak aku. Citer Hellboy... adoi... aku dah ler tak suka citer ni.. citer lain semua tak best..
terpaksalah aku bukak mata kat pawagam nanti... huhuhuhu..

Pergi makan dulu kat foodcourt situ.. Makan kat luar sambil menikmati pemandangan luar yang jem! Kat sini dah macam kat KL.. aku rasa yang datang keje sini semua import dari KL.. mana taknya... tak rupa budak Klang pun... hehehehe...

Pukul 9 suku aku tepon mak, bagi tau Edi tak keje malam ni.. amik cuti. Aku pun tak tau abang cuti.. dia suprisekan aku. Ceh!... tapi sebenarnya aku sukaaaaa.... auwwww....

Terus balik rumah, mandi2 rehatkan diri... ewah...

Sabtu, 12 Julai 2008.

Bangun pagi2, basuh baju kejap, masak air, kemas2, sapu2,... pastu kejut abang, ajak abang sarapan... pergi makan nasi lemak. Balik sarapan, aku ajak abang singgah rumah mak, nak tengok line tenet dah boleh guna ke belum? adeh... rupanya budak tu tulis aku register 9hb.. means lepas Isnin baru ok.. sebab streamyx ni kena on lepas 3 hari bekerja. Cittt...

Balik rumah, aku sidai kain... Kuarkan udang yang aku beli ari tu.. Aku tengok.. ape je nak masak ni.. cam takde mood... Aku kuarkan semua sayur yang ade dalam peti sejuk tu..

Last2... terjadilah... udang goreng kunyit, Terung masak berlada, Kacang Buncis goreng telur.. Wah... Abang kata.. mimpi ape ni? Ntah.. tiba2 je rasa nak habihkan semua sayur dalam peti ais tu... hahahahhaa

Abang bukak CD citer Hindustan.. Sirf Tum.. pelakon? Sanjay Kapoor (adik Anil Kapoor ler)...
pompuan tak kenal... citer pasal.. beg tangan pompuan ni tertinggal dalam ketapi, pastu hero pulangkan beg dan bagi alamat, heroin balas surat ucap terima kasih, asyik berbalas surat tak kenal rupa.... waaaaaaa... saspen... last2 jumpa... aduh... syahdunya... abang nangis... wakakaakaka... Abang sedih ke? Tasya pun sedih jugak... wakakakkakaa...

Petang, lepak2 je kat rumah...Mak telepon.. Kak Eton meninggal.. Innalillah Wa Inna Ilaihi Rojiun.. Kak Eton, menantu Makcik Putih, orangnya baik dan ramah, kali terakhir jumpa dia masa malam pengumuman keputusan Pilihan Raya... Suaminya malas keje.. kesian dia..

Malam tu ade bacaan Yasin tapi aku tak pergi. Abang tak OT, aku nak temankan dia. Sebab, abang pun nak temankan aku.. hehehehee...

Malam, tengok citer Aku Juga Wanita, cerekarama... hahahah.. citer ni ade sama spesis dengan email yang aku pernah baca.. sedih jugakkk...

Ahad, 13 Julai 2008.

Tersedar pukul 10.00!!.. uwaaaaaaaaaaaaaa... Abangggg, bangunnn...! dah lewat sangat ni...
kang sakit kepala... Hari ni aku ngan abang cadang nak kemas bilik no 2 tu... dah macam kedai bundle je... Sarapan air susu dengan Cornflakes je pastu terus start kemas.. haaaa... terang mata aku nengok bilik tu... Kalo orang lain masuk bilik tu sebelum dikemas, mau pengsan.... hahahha

Pukul 12.00 stop kejap... tengok Casa Impian... pastu abang bersihkan rumput2 yang telah dimesin... Pukul 12 lebih aku dapat panggilan Kak Zu.. ajak pergi K4... ambik otak2 dan kopok leko wana...

Pukul 1.45 bertolak pergi K4.. wallaweiii... jem nenassss.... eh... jem ketaaa.. parking penuh...
aisey.. lambat ler jumpa kak Zu ni... terus cari gerai Kak Zu... ooo.. Mara buat karnival rupanyaaa... Abah tau ke tidak ni?

Balik dari K4, singgah rumah mak, hantar otak2 ke rumah Kak Ana jap. Makan kat rumah mak, mak buat sambal kerang.... Balik rumah. Tidur... Pukul 6 lebih abang ajak pergi pasar.. beli lontong je.

Pukul 8 lebih aku seterika baju abang, abang siap2 nak pergi kerja. Aku buatkan air yang baru beli dari Kak Zu... rasa macam Milo tapi lagi sedap.

Abang guna kereta, hantar aku ke rumah mak. Sampai2.. embah dah datang... minggu ni turn mak aku pulak. Wak Man pun ade melawat embah. Dari citer pasal Karnival kat K4.. masuk citer politik... wak Man pun minta diri... Aku layan tv... haaa.. citer Rombongan Cik Kiah ke Sukan Komanwel... wakakkakaa... lawak betul citer tu...

Abah belikan meja komputer baruuuu... toce abahhhh!!!

Zzzzzzz..............

This entry was posted on Monday, July 14, 2008 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 orang komen