Klik klik cepat...

Sumbat

Posted by tasya

Semalam, hujan lebat waktu pagi. Budak2 production yang keluar rehat naik motor masuk lambat setengah jam. Tengah ari aku rehat makan kat rumah mak, Nadzmi dengan Nadzmel tak sekolah... Ade peperiksaan percubaan UPSR kat sekolah. Jadi kelas mereka digunakan utk itu.

Aku bawakan roti untuk mak dan abah, aku tak perasan ade daun otak2 yang aku makan pagi tadi. Nadzmi nampak.. "Cica, ni yang daun sedap tu ye?" alamak! Nadzmi nampak.. ah... takpelah... petang ni aku nak pergi amik Otak2 lagi kat rumah Kak Mezah. Kak Zu letak kat sana.. "Esok Cica bagi Ami banyak2 ye..." dia pun senyum dan kembali ke ruang tamu. Memang Kak Ana bagi tau Nadzmi suka otak2 daun tu...

"Cica keje ke?" Nadzmel tanya. "Ye... ko tu tepi sikit, Cica nak baring," Nadzmel yang agak berisi memberikan ruang utk aku.. hehehhehe... mak selalu perli Nadzmel.. Mel, jangan makan banyak2.. nanti gemuk.. ko tu dah lah pendek. Nadzmel boleh jawab apa... Cik Edi pun pendek jugak.. aku dengar jadi hangin ler.. ko kawin esok dapat bini tinggi padan muka... balasku..

Balik dari keje, aku balik rumah dulu. Amik gabus yang kak mezah kirim dan hadiah AKP 001... wawawawawa... Aku Kasi Pinggan 1... wakakakaka... patutlah kod sms camtu...
Aku singgah epal... sampai2... laaaa... tutup seminggu.. ade meeting tahunan kat HQ. Adeh.. ape aku nak jawab ngan kak Mezah ni.. takpelah.. aku hantar mana yang ade dulu.. Aku terus ke rumah Kak Mezah. Loceng ku tekan.. tiada siapa.. aku bagi salam.. masih tiada. Sekali lagi ku tekan.. kelihatan seorang gadis membawa sebungkus besar otak2... mak aiii.. banyaknya.. Aku sampaikan barang kak Mezah.. dan pesanan penaja dari Epal..

Sampai rumah pukul 6.50. cepat2 aku bakar sikit otak2 tu.. emmm.. sodapnya... aku bagi sikit jiranku sebelah rumah. Aku pun mandi.. dan berehat.. Lelahku ke Pahang masih bersisa..

Hujan.... alamak.. bilik air dengan dapur penuh air.. Aku dah cakap dengan abang, sumbattt.. abang takmo dengar.. Abang balik basah kuyup kena hujan.. Ku biarkan dia minum dulu.. masa dia nak mandi.. "Yangg.. bilik air penuh air," hahahhaa.. senang keje aku.. dia nampak sendiri.
Abang mulakan operasi tolak air... Aku? aku lepak kat depan.. kaki itikku tak benarkan aku dalam keadaan basah2 camtu... memang hitam balik kang lantai tu.. Dah kering sikit baru aku tolong abang..

Letih.. lepas makan.. abang tengok tv kejap.. aku tidur.

Sekian...

This entry was posted on Friday, July 04, 2008 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 orang komen