Klik klik cepat...

Roti Jala

Posted by tasya

Ngantuk betul.. aku sambung tido lepas abang pergi pukul 7 sampai pukul 7.40.. haaa!! pastu kelam kabut mandi, siap2 gi keje.. hahahhaha... Kerja seperti biasa. Kak Ana call soh siapkan cek sewa kilang.. aku siapkan tapi sapa nak sain? bos keluar.. eh, Kak Ana pun boleh sain ape... aku je tak boleh.. hahahaha

Tengah hari balik umah mak, makan dan solat ler.. rutin dah tu... aku try on pc yg abah baru repair tu.. hadooo... mouse dengan keyboard tak leh guna! sengal betul rasanya... Aku gi balik opis. Kerja ler... filing jugak sebab dah bertimbun.. Balik dari keje, singgah kedai. Tapi takde ape yang menarik.. sebab aku nak buat roti jala hari ni.. tak masak lauk. Sampai rumah, aku keluarkan bahan2nya.. laaa... santannya mana? tepuk dahi aku.. tadi pergi kedai lupa langsung!
Aku basuh kain dulu... Aku kuar tgk jiran2 ku tgh lepak.. "Kak Ros, kak Nah tu ade jual kelapa parut tak?" sergah ku.. "Adalah," jawab Kak Shima.. legaaa.. tak yah gi jauh2.. Kak Ros suruh panggil Aidil belikan untuk aku. Senang dapat jiran macam ni. Alhamdulillah.. Aku bagi upah pada Aidil.. Terima kasih...

Aku tanya pulak kak Faridah,"kak... daun pandan ni tasya mintak boleh?"... jeritku... kak Faridah dengan volume yang tinggi jawab" Ambiklah tasyaaa jangan kasi tinggal batang sudah..." waakakakkakaa...

Aku petik tiga helai .. balik..

Resepi Roti Jala Segera

Mentega cair 2 sudu
Susu cair 1/2 cawan
Telur sebiji
2 cawan air
4 cawan tepung
garam
serbuk kunyit/pewarna kuning (warna)
Acuan...

Serawa durian

Durian masak 6 ulas, amik isi
Santan 2 cawan
Daun pandan
Gula

Dah siap, aku jamu sikit pada jiran2ku.. yelah.. mereka dah tolong aku.. Anak kak shima sampai ambik sudu nak makan serawa durian tu. Sedap barangkali.

Malam, lepas maghrib... aku tengah tgk buletin utama.. babang call..
tasya buat roti jala.. suka abang dengar.. Abang OT 3 jam je hari ni.. pukul 9 lebih abang sampai. Aku hidangkan roti jala dan serawa durian tu. Habih! Sib baik aku dah makan sikit tadi.. huhuhuhu...

Aku hantar sikit pada mak, lepas tu ajak abang pergi makan kuey tiaw goreng. Tapi order sepinggan je.. kongsi.. hehehehe... kang tak habih...

Balik rumah... tgk tv sampai pukul 12. Tido...








This entry was posted on Wednesday, July 23, 2008 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 orang komen